NavMenu

Ključne činjenice o pisanju prodajnih tekstova koji se čitaju preko mobilnih telefona

Izvor: eKapija Petak, 25.06.2021. 10:09
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: Pixabay.com/Pexels)Ilustracija
Među svetskom populacijom, 60% poseduje mobilne telefone. Ovaj podatak saopštio je Datareportal na osnovu njihovog istraživanja koje je obavljeno aprila meseca ove godine. Na osnovu iste studije, ustanovljeno je da se 92% svih upita na internetu obavlja preko mobilnih telefona, i taj broj će u narednom periodu sve više rasti.

Zaključak iz ovih podataka je jasan. Korisnici internet sadržaja u potrazi za željenim informacijama na internetu sve manje koriste tradicionalne uređaje kakvi su računari. Ova činjenica dosta utiče i na kopirajtere, pa su danas sve glasniji pozivi da se pisanje promotivnih tekstova okrene novoj strategiji koja je okrenuta potrošačima koji sve više vremena provode na mobilnim telefonima.

Glavni razlog zašto je potrebno redefinisati strategiju promocije jesu promene u načinu ponašanja konzumenta:

  • Korisnici mobilnih telefona tipično su u pokretu ,zbog čega im je pažnja usmerena na ključne tačke. Samo retki praktikuju naviku da se smeste u udobnu fotelju i čitaju neki esej.
  • Na većini mobilnih telefona instalirane su brojne aplikacije koje u sebi sadrže puš notifikacije, razna upozorenja, poruke, zbog čega postoji veliki broj distrakcija. Usled toliko obaveštenja, korisnici su već naviknuti da mahinalno samo očima prelete preko sadržaja, gde može da se nađe i promotivni tekst.
  • Visuelni doživljaj je potpuno drugačiji. Korisnici na telofnima tekst vide mnogo sitnije nego da ga čitaju na nekom monitoru, što je takođe znajan faktor koji doprinosi odbijanju.
Pobrojane promene u ponašanju predstavljaju ključne tačke za formiranje nove strategije za pisanje prodajnih tekstova. Nove okolnosti zahtevaju još više sažimanja u sadržaju. Tekstovi u svakom momentu moraju biti okrenuti ka ključnim stavkama proizvoda kako bi se na kraju ostvarila prodaja. Za ovo je potrebno slediti nekoliko tehnika koje su od velike pomoći za ostvarivanje boljih rezultata.

Naslov mora da odražava suštinu teksta - Ovo je poseban izazov. Sa jedne strane treba formirati kratke naslove, ali opet, sa druge strane da budu dovoljno "jaki" da zadrže pažnju. U tom slučaju mora se biti ekonomičan sa rečima. Najbolje je koristiti glagole koji pozivaju na akciju i izbegavati prideve, kao na primer: Rešite problem..., Oslobodite se..., Uživajte u..., Probudite se..., itd... Opisne reči mogu pomoći da naslov bude čitljiviji, ali nemaju nikakvu korisnu funkciju.

Klikbejt je strogo zabranjen. Iako može doneti dosta klikova, tekst mora da korespondira sa naslovom. Naslovi koji preteruju mogu privući korisnika, ali samo na kratko. Čim se uvidi da tekst ne nudi ono što obećava naslov, napušta se sadržaj i gubi poverenje zauvek.

Prvi pasus (lid) - Otvaranje teksta u prvom pasusu mora da otovori problem ili da gađa emociju konzumenta. Bez okolišavanja, suvišnih uvoda, ili prikazivanja šire slike. Pisanje od prve reči treba da krene sa direktnom poentom.

Tačke nabrajanja - Obavezno neka ih bude u tekstu. Kroz nabrajanje sa malo reči može se puno toga reći. Umesto dugačkih paragrafa, bolje je, a i za oko prijatnije, koristiti tačke i nabrojati stvari. S obzirom na to da skoro 80% korisnika koji su otovorili tekst ne čitaju čitav sadržaj, nego samo prelete, najverovatnije je da će svoj pogled zadržati na ovim tačkama. Treba se potruditi da ovaj deo bude najjači detalj u tekstu. Tačke nabrajanja treba da sublimiraju problem, prednosti proizvoda u odnosu na konkurenciju i zašto je baš taj proizvod najbolji izbor.

Uočljiv poziv za akciju - Ako je tekstualni sadržaj dobro prošao - korisnik je kliknuo na naslov, pročitao tekst do kraja, sada samo ostaje još jedan korak do kupovine. Da se ne bi desilo da dobar sadržaj propada, od velike je važnosti da "dugme", "prozor" koji vodi ka kupovini bude veliko, uočljivo i da vodi ka jednostavnim koracima nabavke proizvoda. Ako to nije urađeno na valjan način, i najboljem sadržaju nema spasa, jednostavno će propasti. U jednoj sekundi može da se pojavi nova notifikacija koja odvraća pažnju, a minimalna distrakcija može da odvoji korisnika od potencijalne kupovine. Upravo je tu ključ uspeha koprajtinga koji se emituje preko mobilnih telefona - kakao u moru distrakcija biti onaj koji zadržava pažnju.

Nikola Ignjatović


Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.