NavMenu

Atmosfera u kancelariji je važna za produktivnost - Ovo su poslovne tajne za bolje međuljudske odnose

Izvor: eKapija Četvrtak, 27.02.2020. 16:22
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: PORTRAIT IMAGES ASIA BY NONWARIT/shutterstock.com)Ilustracija
Svako želi biti dobar u svom poslu i želi od toga da živi. To je posebno jasno ako imate svoju firmu, ako ste uložili u sopstveni biznis – želite da vam se ulog i vrati.

Međutim, osim ekonomskih saveta mnogo je onih preko kojih najčešće pređemo, ni ne pomislimo na njih, a uglavnom zato jer se odnose na međuljudske odnose. No, nemojte zanemariti i taj segment jer je atmosfera u kojoj se radi od velike važnosti i za kvalitet i za produktivnost. Savete donosi The Next Web.

1. Postanite "opšti" stručnjak

Pravila uspešnosti konstantno se mijenjaju, a šire znanje, uz stručnu ekspertizu koju posedujete, pripremiće vas za razne promene u biznisu. Orit Gadiesh, predsednica Bain & Co, kompanije koja nudi usluge poslovnog savetovanja velikim kompanijama, definisala je pojam "opšteg stručnjaka" - "To je neko ko ima sposobnost i znatiželju da prikupi i usvoji znanje iz različitih disciplina, industrija, veština, zemalja, tema itd."

Drugim rečima, profesionalci tog tipa spajaju područje kojim se bave i na koje su usmereni sa saznanjima iz drugih područja kako bi kvalitetnije obavljali svoj posao i sagledali ga iz nove perspektive.

2. Podstičite volontiranje i humanitarni rad

Svakodnevna praksa i predanost poslu nisu uvek ključni za uspjeh. Vreme i novac treba ulagati i u zajednicu i u posebnosti zaposlenih. Podstaknite ih da neko vreme posvete barem jednoj dobroj praksi vezanoj uz ono čime se vaša kompanija bavi.

Ako ništa drugo, učite od uspešnih, velikih kompanija. Npr. Microsoft ima program prema kom svaki zaposleni može zatražiti 25 USD za svaki sat volonterskog rada, a godišnje to mogu tražiti za maksimalno četiri sata.

S tim se slaže i Richard Branson, osnivač Virgin Groupe i veliki filantrop čije se bogatstvo procenjuje na 5 mlrd USD. Smatra da se takvo bogatstvo ne može steći pohlepom: "Humanitarnim radom ne treba da se bave samo direktori, već i zaposleni jer to pridonosi zajedničkom cilju, donosi nove perspektive i odnose unutar grupe koji inače sigurno ne bi postojali."

3. Prihvatite različitost

Ako u potpunosti prihvatite različitosti koje zaposleni donose, stvorićete još kreativniju atmosferu. Prema jednom istraživanju koje je ispitivalo uticaj "novih snaga" na kvalitet posla, pokazalo se da društvena i kulturna različitost donosi više perspektiva, svežinu i kritičko razmišljanje u poslovnoj sredini.


4. Rutina za početak dana

Ako su vam roditelji kao deci neprestano pričali o važnosti doručka, zapravo su bili u pravu, i ne samo zbog zdravlja.

Naime, neki od najuspešnijih biznismena imaju ustaljenu jutarnju rutinu. Ustaju redovno, više-manje uvek u isto vreme, neki se prepuštaju vežbanju, neki se bace na obilan doručak, neki imaju običaj da pročitaju novine, a neki da meditiraju. Kakva god vaša rutina bila, pomoći će vam u smanjenju stresa i koncentraciji pre eventualnih važnih odluka koje ćete doneti u toku dana.

5. Odnosite se prema sebi kako se odnosite prema drugima

Znate onu uobičajenu mantru – čini drugima ono što želiš sebi? E, ta mantra zapravo i nema nekog preteranog smisla. Puno bi logičnije bilo reći – ponašaj se prema drugima onako kako oni žele da se prema njima ponašaš.

To bi zapravo značilo da znate da slušate druge, a posledično i da prema ljudima oko sebe imate poštovanja, ljubaznosti i pozitivan stav što u krajnjoj liniji rezultira produktivnijom radnom sredinom, prenosi Ladiesin.ba.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.